Direktlänk till inlägg 31 januari 2017

Jag vill inte leva ett Svenssonliv eller ta ut 20k varje månad

Av Michelle - 31 januari 2017 23:30


Jag har velat bli förskolelärare sedan jag gick i 6an. Men jag har aldrig låtit mig själv på riktigt överväga den tanken. Tanken över att leva ett svenssonliv och efterleva i min mammas fotspår är inte tillräckligt tillfredställande. Jag kommer att leva samma normala liv och tjäna 25k i månaden. Det låter så tråkigt, stabilt, normalt och svenskt. 


Fast jag vet ju att jag kommer bli lycklig på jobbet. Jag älskar ju barn. Jag älskar att åka till små utflykter i staden tillsammans med barn. Jag älskar att man äter regelbundet på förskola. Jag är positiv till tanken att bli tvingad att vara utomhus exakt varje dag, i regn och skolsken. När en förälder kommer för att hämta sitt fina barn ser jag mig själv säga "Hejdå, vi ses imorgon!" till varenda barn som är i min avdelning. Jag är knappt negativ till en enda grej på dagis, förutom grejen med att byta blöjor. Men det kommer jag aldrig dö av. Speciellt inte om jag är på en avdelning med större barn. Då torkar man ju rövar istället.


Sedan jag gick i 6an och praoade på min mammas dagisarbetsplats har jag velat jobba där. Om 1 år och två månader har jag legal möjlighet för att få tjänsten. Då kommer jag definitivt att söka tjänsten. För jag älskar ju barn. Det är ju trots allt drömhelgjobbet för mig just nu.


Egentligen vet jag redan vilken utbildning jag vill till, från hjärtat. Men jag låter mig själv inte sträva efter den utbildningen. Det låter ju så jävla konstigt. Att jag i fyra år har velat jobba på min mammas dagis, men aldrig har velat söka den utbildningen.


Anledningen är för att det finns så jävla mycket annat i världen. Världen är ju så mycket större än en förskola med 110 st fina barn. Världen kan erbjuda mig så mycket mer. Så varför ska jag ta en säker utbildning som leder till medellön? Jag vill ta ut 30k i lön varje månad. Det räcker till allt jag vill ha och jag behöver inte oroa mig om min ekonomi, utöver bostadsköpet. Men det är en annan historia. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michelle - 14 april 2017 00:03

Har inte sprungit på två dagar eftersom att det har regnet varje kväll. Det enda jag tänker på nu är: 1. Jag har ont i magen pga svårsmält mat 2. Det var länge sedan jag sprang och min kropp har vilat klart nu 3. Vafan svarar inte Joakim mig p...

Av Michelle - 10 april 2017 10:24

Vad har jag att klaga på egentligen? Mitt liv är så lätt i konstrast till andras. När jag är hungrig äter jag. När jag vill ut, ja, då går jag ut.  ...

Av Michelle - 9 april 2017 23:23

Jag äger ett set av träningskläder, ett par vita hörlurar som jag fick i samband med mobilköp och ett par skor (som jag även använder som sneakers.) Detta är vad som krävs för att jag ska gå ut och springa. Skor, hörlurar och kläder.    Vilket jä...

Av Michelle - 8 april 2017 21:43

Jag låser upp dörren, tar av min jacka och alla kläder i en otrolig snabb fart och gråter samtidigt ännu mer. Det gör så ont i överkroppen. Hjärtat bultar på ett konstigt sätt och mitt ansiktet är rött. Jag får knappt luft. Sedan står jag tillsist en...

Av Michelle - 28 mars 2017 00:02

Den gjorde mig så ledsen. Började att gråta massor. Främst för att alla hennes ord står i hennes dagbok. Dagbok. Något som jag skriver varje vecka. Men mina ord är inte lika fina som hennes. Jag är för dålig för att vara som henne.   ..ensam i sk...

Presentation

Min blogg används som en dagbok där jag skriver om mina känslor i alla former och nyanser.

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<<
Januari 2017 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards